BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Interviu su jėgos trikovininku Klaudijumi Malevskiu

Tiems kas domisi jėgos sportu, galbūt teko girdėti apie jaunąjį trikovininką Klaudijų iš Lazdijų bei jo pasiekimus jėgos sporte. Na, o tie, kurie dar nieko apie jį negirdėjote - galite susipažinti perskaitę trumpą interviu.

Sveikas Klaudijau,
Papasakok apie savę: Koks tavo amžius, ūgis bei svoris? Kokius maksimalius rezultatus iki šiol pavyko pasiekti štangos spaudime, pritūpimuose bei štangos traukoje?

Sveiki. Man šiuo metu yra 15 metų, ūgis yra 1,71m, o svoris 67-68kg. Prieš varžybas numetu iki 66kg, kad tilpčiau į šią svorio kategoriją. Ateityje judėsiu į 74kg svorio kategoriją, kadangi esu per aukštas šiai svorio kategorijai ir šiaip sunku išlaikyti tokį mažą kūno svorį. Šiuo metu mano asmeniniai rekordai yra 202.5kg pritūpimuose, 135.5kg spaudime ir 190kg traukoje.

Kada pradėjai sportuoti ir kas tavę paskatino užsiimti jėgos sportu?

Pradėjau sportuoti su geležimi sulaukęs 12 metų, tačiau tai buvo tiesiog maišymasis kitiems po kojomis. Po metų sporto pradėjau daryti traukas, rimtesnius pritūpimus ir jau grynai ruošiausi jėgos trikovei, tai buvo man 13 metų.
O paskatino užsiimti būtent jėgos sportu tai mano treneris. Salėje atsidūriau turbūt mamos norais.

Kokiose varžybose teko dalyvauti ir kaip sekesi? Kur planuoji vėl sudalyvauti?

Pirmose varžybose dalyvavau būdamas 13-ametis. Visus tuos metus dalyvaudavau už tuometinę, pagal senas svorio kategorijas 52kg. Tais metais aš pagerinau pirmąjį savo rekordą. Tai buvo štangos spaudimo be spec. aprangos 80kg, svorio kategorijoje iki 52kg. Vėliau sunkėjau, “lipau” per svorio kategorijas, kas vyksta ir dabar. Vieną kartą esu turėjęs 2-ąją vietą. Tuo metu pradėjau daug domėtis, skaitinėtis internete apie treniruotes, maisto papildus, taip koregavau savo treniruotes ir progresas nebestoja. Šiuo metu ruošiuosi Lietuvos jaunių ir jaunimo jėgos trikovės čempionatui kuris vyks gegužės 19-20 dieną Rokiškyje.

Papasakok trumpai apie savo treniruotes: Kaip dažnai sportuoji? Kokias programas ir metodikas naudoji?

Šiuo metu sportuoju keturias dienas per savaitę.

Pirmadienį darau sunkią treniruotę štangos spaudimui ir pritūpimams. Žinoma visada eina pagalbiniai pratimai. Pradedu su 50%-55% nuo maksimalaus svorio ir 5 pakartojimais, kylu per 5-7 priėjimus iki 75%-80% ir 2-3 pakartojimų.

Antradienis - sunki traukos treniruotė. Taip pat pradedu nuo 50%-55% ir kylu.

Trečiadienis - poilsis

Ketvirtadienis - darau lygiagretes su daug svorio: kabinuosi 40kg ir daugiau. Leistis nebūtina itin giliai. Taipat darau vieną iš: trauka nuo pakylų ir trauka iš minuso. Vienas dalykas vieną savaitę, kitas dalykas kitą savaitę ir kartoji. Trauka iš minuso daroma pasikišus kanors po kojomis, o nuo pakylų daroma klasika, maždaug štanga turi stovėti ties keliais ar vos žemiau.

Kiek sykių per dieną valgai ir kokį maistą renkiesi?

Mityba mano yra neįspudinga. Pasakysiu paprastai: valgyt stengiuosi kuo daugiau baltymingo maisto, prieš varžybas, kadangi metu svorį dažniausiai, stengiuosi suvalgyti daugiau žalumynų ir nekaloringo maisto, tačiau baltymus vistiek kiek įmanoma maksimaliai laikyti. Niekam nenaujiena, kad mitybai reikia pinigų. Jeigu galėčiau sau leisti, tiesiog laikyčiau baltymus nemažiau 2.5g vienam kūno kilogramui. Baltymų šaltiniais renkuosi dažniausiai varškę, kiaušinius bei konservuotą tuną.

Kokius maisto papildus naudoji ir kokie tau atrodo naudingiausi užsiimant jėgos sportu?

Žinoma, neapsieinama jėgos sporte be kreatino. Kreatiną vartoju paprastą monohidratą. Taip pat geras pagalbininkas yra aminorūgštys BCAA. Šiuo metu dar taip pat turiu Beta alanino, jį vartosiu pasiruošimui Lietuvos jaunių ir jaunimo jėgos trikovės čempionatui. Paskutinį kartą pirkęs papildus gavau dovanų širdies profilaktikai inosino. Taip pat neapsieinama be multivitaminų ir mineralų. Beveik baigiau dėžutę “Optimen”. Taip pat nepraleidau progos baltarusijoje nusipirkti kur kas pigiau injekcinių B1,B6,B12 ir C vitaminų.

Pasiruošimas varžyboms reikalauja daug pastangų bei laiko. Kas tavę motyvuoja nesustoti, sportuoti toliau ir siekti maksimalių rezultatų?

Yra kitų jėgos trikovininkų, kurie mano, jog aš galiu ateityje startuoti pasaulio čempionate - tai būtų mano svajonė.

Ką patartum vyrukams, kuriems nesiseka padidinti jėgos? Kaip „pramušti” tą vietoje užstrigusį svorį?

Vienas svarbiausių dalykų yra treniruočių periodizavimas. Raumeniui reikia duoti skirtingą krūvį, nereikia užsisėdėti ties viena treniruočių programa. Taip pat gerai subalansuotas miegas, kurio reikia 9val., maisto papildai bei suderinta mityba padės nesustoti. Taip pat, visiems žinoma, jog žalingi įpročiai nedidins progreso.

Dėkojame už interviu, bei linkime sėkmės sekančiose varžybose!

Patiko (0)

Rodyk draugams

1 komentarai

  1. Mldc Vyras, baziniai pratimai, kuriuos jis daro treniruodamasis - pritupimai, spaudimas, prisitraukimai turnike, lygiagretyje, mirties trauka - reikalauja nesveikos istvermes ir jegos. Tam butina stipri motyvacija. Didziuojuosi Klaudiju.

    Airinas | 2012-04-05 | Atsakyti

Komentuoti